Shadow Morowind - 2008-12-22 21:33:15

Nas to kurd enikt nie lubi :P

Posty przeniesione z wątku Dan na co dzień

Karolin@ Balan - 2008-12-22 21:56:04

Czy ja wiem czy nie nienawidzą.. ja jeżdżę do Czech do ortodonty... Jakoś nie spotkałam się z przejawami nienawiści.. Ze szkoły mam 5 minut i jestem poza granicami naszego kraju :) - przeważnie mostem, który jest na granicy, pieszo da się przejść, dużo ludzi chodzi tam na zakupy... (polscy licealiści z mojej szkoły mają tam swój ulubiony klub :P)

Shadow Morowind - 2008-12-22 23:45:56

I tak nikt nas nie lubi. Wiesz jeśli chodiz o grubsze sprawy to wiesz chodzi o Polske o naród a nie o sobnego ludka. Nie zabija cie tam przeciez. O widze ze ty jak ja cąłe życie przy granicy czeskiej chowana :P

Dracool'ca Balan - 2008-12-23 11:46:36

Oj a mi się wydaję, że za nami Czesi nie przepadają. Jak byłam w Pradze to nikt ze mną nie chciał po polsku gadać (a czesi znają polski, i to nie najgorzej). Jak się jeden kolo w sklepie zapytał z kąd jestem, a ja mu że z Polski, to się skrzywił i przeszedł do następnego klienta. Nie wiem, może miałam po prostu taki niefart i na jakiegoś chama trafiłam, ale wydaje mi się, że nie tylko do mnie się tak odnosili. W Tunis to samo (chociaż to nawet nie w Europie). Chcesz coś kupić a sprzedawca zczai się, że jesteś z Polski to takiego obciachu narobi, że wstyd. Z nami się tam nawet targować nie chcą, tylko od razu za friko wciskają :D :D :D

Azja - 2008-12-23 15:25:48

Polaków podobno nikt nie lubi... ciekawe dlaczego... chociaż... podobno Polak to złodziej<--- nie wiem skąd się to wzięło.

Dracool'ca Balan - 2008-12-24 19:26:54

Świetną renomę mamay, nie ma co :) :D aż wstyd się gdziekolwiek w świecie pokazać :)

Karolin@ Balan - 2008-12-24 22:14:59

Choć mam wielu znajomych w USA, Niemczech i Grecji... Byłam tu i ówdzie jakoś nikt nigdy nie był dla mnie nie chętny z powodu mojej narodowości... Są takie stereotypy, ale staramy się z nimi walczyć, nie zawasze to jest prawdą i wiele ludzi po prostu podchodzi do tego z dystansem...

Dracool'ca Balan - 2008-12-25 11:12:22

W Turcji nas lubią :) Przynajmniej blondynki :) :D

Azja - 2008-12-25 13:39:43

Ja jestem blondynką :D . Fajnie że nas gdziekolwiek lubią.  Ale przecież w Polsce <---- cyganie. Ich też nikt nie lubi. Nie jesteśmy sami....

Karolin@ Balan - 2008-12-25 14:51:56

Dracool'ca Balan napisał:

Oj a mi się wydaję, że za nami Czesi nie przepadają. Jak byłam w Pradze to nikt ze mną nie chciał po polsku gadać (a czesi znają polski, i to nie najgorzej). Jak się jeden kolo w sklepie zapytał z kąd jestem, a ja mu że z Polski, to się skrzywił i przeszedł do następnego klienta. Nie wiem, może miałam po prostu taki niefart i na jakiegoś chama trafiłam, ale wydaje mi się, że nie tylko do mnie się tak odnosili. W Tunis to samo (chociaż to nawet nie w Europie). Chcesz coś kupić a sprzedawca zczai się, że jesteś z Polski to takiego obciachu narobi, że wstyd. Z nami się tam nawet targować nie chcą, tylko od razu za friko wciskają :D :D :D

Raczej nie chodzi o to, że znają polski tylko czeski, któy jest bardzo podobny. Powiedz mi czy Ty chciałabyś aby jacyś ludzie przyjeżdżali do Twojego kraju i na siłę próbowali dogadać się w swoim języku? Załóżmy, że spotkasz na ulicy w Polsce Fina i on usilnie będzie chciał z Tobą dogadać się po fińsku, choć z pewnością świetnie będzie umiał angielski. Nie róbcie z języka polskiego języka, który muszą umieć inni i proszę zapamiętajcie sobie, że Czesi gadają po czesku, który jest językiem bardzo podobnym do polskiego i nigdy prze nigdy nie mówcie, że to jest to samo!

Azja - 2008-12-25 18:43:06

JA tam na słowację jeżdżę z rodzinką na zakupy. Sklepikarye pryz granicy to po polsku mówią a Polaków lubią. Uśmiechają się do nas. Więc może nie jest tak źle...

Shadow Morowind - 2008-12-25 20:37:13

Cóż w Turcji lubią tylko Polskie laski i nei dziwie im sie. Wiesz kobieta arabskim podlega ścisły rygor a ty jestes kobieta wyzwolona i na dodatek piekna bo polki sa piękne.

Karolin@ Balan - 2008-12-25 21:14:28

Grecy też bardzo lubią Polki :P Choć często nie kapują gdzie leży nasz kraj to wiedzą co jest dobre :P Na marginesie będąc w Grecji, razem z kumpelami siedziałam na ławce przy drodze i zatrzymał się samochód. Jakiś facet zaczął po grecku do nas i ja mu, że go nie zrozumiemy bo nie umiemy za bardzo greckiego, więc on po polsku zaczął nawijać, że był w Krakowie, Warszawie, że kocha Polskę, że pracował tam, pytał czy dobrze mówi po polsku itd itp Mi i moim kumpelom szczena opadła z wrażenia.

Azja - 2008-12-26 13:25:10

Dobre ;) Fajnie ;) lubią nas ;)

Spunky Girl - 2008-12-27 11:25:43

Wydaje mi sie ze to nie jest tak, ze np idziesz do niemieckiego sklepu i kupujesz jako ostatnia bo cie tam nie lubia :] No chyba ze bedziemy chcieli sie dogadac na sile po polsku bo jest taaki 'podobny' do niemieckiego xD Wszystko zalezy od ludzi i tolerancji miedzynarodowej. Ostatnio widzialam murzyna w centrum handlowym i slyszalam jak sie z niego nabijaja. Potem szli japonczycy, czy koreanczycy (nie wiem co to bylo xP) i nic im nie powiedzieli :)

ArianaSi - 2008-12-27 20:13:43

Zgadzam sie z Spunky Girl. Wszystko zalezy od czlowieka jaki jest, a nie od narodowosci. Moja ciocia pracuje i mieszka w Niemczech. Zna sporo ludzi ktorzy szanuja Polakow, za uczciwosc i pracowitosc. Ale sa wyjatki: Kiedys Niemiec samochodem potracil ów ciocie. Gosciu wyszedl, ale moja ciocia zaczela krzyczec po polsku (z bolu). Wtedy facet mruknal cos w stylu a to tylko polka(w sesie ze to nikt wazny).Ciocia zrozumiala, bo zna troche niemiecki. I gosciu odjechal. Wiec widac ze to wszystko zalezy od tolerancji i szacunku czlowiek do czlowieka.

Azja - 2008-12-27 22:01:31

To było nie fair. Nie od nas zależy jakiej narodowości jesteśmy. Mi tam nie przeszkadza że ktoś jest "czarny" albo jest niemcem. Każdy człowiek powinien mieć takie same prawa ;) w końcu każdy człowiek czuje ;)

Karolin@ Balan - 2008-12-28 15:44:34

Łatwo powiedzieć, a gorzej wykonać. Nie da się zrobić tak aby każdy był tolerancyjny. Niektórzy już tacy po prostu są i nie da się ich zmienić i nie przekonasz mówiąc, że każdy człowiek ma uczucia. Jedyne co można zrobić to być tolerancyjnym i chyba tyle...

Crazy124 - 2008-12-28 16:24:47

Moi rodzice są strasznie nietolerancyjni :/  od mojego taty można usłyszeć określenia "czarnuch", "żółtki" itd.
Jak słucham O-Zone, to mówi "cholerne rumuny", "cyganie" itd.
Nie potrafi dostrzeć różnicy między Rumunami a Romami :( To jest straszne, naprawdę...

A jak kiedyś zaczął nucić melodię z "Dragostea din tei" to zapytałam się go, czy wie co to za piosenka. Jak się dowiedział to przestał nucić i znowu zaczął gadać "cholerne rumuny...".

Spunky Girl - 2008-12-28 17:57:57

A moj tata to wogole jest tolerancyjny jak nie powiem co xD Zawsze przeszkadza mu to czego slucham, krytykuje wszystkich od murzynow do pedalow. Hmm biedny bylby moj chlopak gdyby go poznal xD Pewnie preglad od zaraz :D

Karolin@ Balan - 2008-12-28 19:26:53

Moi rodzice jakoś nie mieli nic przeciwko temu, że słuchałam O-Zone... co prawda czasami pytali, na żarty, czy moja rumuńska mania już dobiega końca, ale ogólnie jakoś nigdy nie zauważyłam u nich przejawów nietolerancji...

Gossip - 2009-01-03 13:09:15

Nie zauważyłam, żeby ludzie innych narodowości byli jakoś wyjątkowo uprzedzeni do Polaków... Weźmy chociażby przekonanie o wyjątkowej urodzie Polek ;)

Danulka - 2009-01-03 14:05:10

Ja uważam, że jak o każdym tak i o Polakach są dobre i złe zdania, choć mam wrażenie, że najczęściej jednak cytuje się te złe opinie, które są efektem różnych, ciągle powtarzanych tekstów takich jak np. to, że Polacy to alkoholicy i złodzieje :zdziwiony: Żeby mówić coś takiego to najpierw trzeba by było poznać wszystkich Polaków a dopiero później wydać opinię. Niestety, takie są uogólnienia, a co gorsze, sami Polacy bardzo często przytakują temu i sami obrażają swoją narodowość :/ Jak więc się dziwić, że obcokrajowcy mogą mieć jakieś negatywne zdanie o nas.
Tak czy inaczej uważam, że wcale nie jesteśmy tak źle oceniani. Żadna narodowość nie jest w 100% lubiana. Każdej coś się zarzuca. Niezależnie jednak o tego, co inni myślą o Polakach, ja jestem dumna z tego, że jestem Polką i nigdy bym się nie wyparła swojej narodowości :)

Danulka :rolleyes: :shy:

Shadow Morowind - 2009-01-03 20:27:48

A ja niecierpie Polski mam ochotę ją spalić i dzisiaj spotkałam takiego jednego co tez tak mysli. A to, że Polki sa piękne to dziękujmy Bogu że chociaz z tego nei zakpił bo reszta to jeden wielki joke

Danulka - 2009-01-03 22:18:37

A co masz konkretnie na myśli?
Poza tym, co mają powiedzieć Rumuni? Ich zawsze każdy kojarzy ze wszystkim co najgorsze. Jak ktoś powie słowo Rumun, to każdy dopatruje się oczywiście złodziejów, brudasów, próżniaków itd. żeby nie wymieniać innych obelg jakie są kierowane pod adresem tych ludzi. Czy to znaczy, że oni tacy naprawdę są? Tylko dlatego, że ktoś wymyślił sobie takie stereotypy? Dla mnie takie ocenianie ludzi pod kątem narodowości to zwykły rasizm i tyle!

Danulka :rolleyes: :shy:

Azja - 2009-01-03 22:32:20

Danulka napisał:

A co masz konkretnie na myśli?
Poza tym, co mają powiedzieć Rumuni? Ich zawsze każdy kojarzy ze wszystkim co najgorsze. Jak ktoś powie słowo Rumun, to każdy dopatruje się oczywiście złodziejów, brudasów, próżniaków itd. żeby nie wymieniać innych obelg jakie są kierowane pod adresem tych ludzi. Czy to znaczy, że oni tacy naprawdę są? Tylko dlatego, że ktoś wymyślił sobie takie stereotypy? Dla mnie takie ocenianie ludzi pod kątem narodowości to zwykły rasizm i tyle!

Danulka :rolleyes: :shy:

zgadzam się z tobą ;) . Rumunów nikt nie lubi przez to że większośc ich w Polsce kradną ale to nie oznacza że np. w rumunii są tacu sami ;)

Karolin@ Balan - 2009-01-03 23:39:23

Azja napisał:

Danulka napisał:

A co masz konkretnie na myśli?
Poza tym, co mają powiedzieć Rumuni? Ich zawsze każdy kojarzy ze wszystkim co najgorsze. Jak ktoś powie słowo Rumun, to każdy dopatruje się oczywiście złodziejów, brudasów, próżniaków itd. żeby nie wymieniać innych obelg jakie są kierowane pod adresem tych ludzi. Czy to znaczy, że oni tacy naprawdę są? Tylko dlatego, że ktoś wymyślił sobie takie stereotypy? Dla mnie takie ocenianie ludzi pod kątem narodowości to zwykły rasizm i tyle!

Danulka :rolleyes: :shy:

zgadzam się z tobą ;) . Rumunów nikt nie lubi przez to że większośc ich w Polsce kradną ale to nie oznacza że np. w rumunii są tacu sami ;)

Chodzi Ci o ROMÓW czy RUMUNÓW? Mam kręćka na tym punkcie. Romowie, a Rumuni to dwie różne narodowości... Jeśli ktoś myli ich w mojej obecności to potrafię się kłócić z tą osobą, nie nawidzę tego gdy ktoś ich myli to tak samo jakby jakiś Amerykanin powiedział, że Polacy są tej samej narodowości co Czesi.

A wracając do komenta... To raczej Romowie, zwani Cyganami, mają łatkę złodzieji, a to, że niektórzy Polacy to tacy ignoranci i Roma, od Rumuna odróżnić nie umieją to przez to takie nieporozumienia powstają.

Azja - 2009-01-04 00:07:02

Najwidoczniej muszę do Ciebie na lekcję iść :P A chodziło mi o Cyganów :P a mój błąd wynikał z przejęzyczenia :P a co do nieporozumień... to takim sposobem to byśmy wszystkich Polaków musieli pozabijać, bo każdy się może pomylić a przez pomyłkę nieporozumienia też powstają :P ty też święta nie jesteś :P

Danulka - 2009-01-04 01:01:04

Karolin@ Balan napisał:

Chodzi Ci o ROMÓW czy RUMUNÓW? Mam kręćka na tym punkcie. Romowie, a Rumuni to dwie różne narodowości... Jeśli ktoś myli ich w mojej obecności to potrafię się kłócić z tą osobą, nie nawidzę tego gdy ktoś ich myli to tak samo jakby jakiś Amerykanin powiedział, że Polacy są tej samej narodowości co Czesi.

A wracając do komenta... To raczej Romowie, zwani Cyganami, mają łatkę złodzieji, a to, że niektórzy Polacy to tacy ignoranci i Roma, od Rumuna odróżnić nie umieją to przez to takie nieporozumienia powstają.

Mam na myśli Rumunów. Niezależnie od tego jak będziesz ich rozróżniała i Romowie i Rumuni są oceniani przez wielu ludzi tak samo źle. Zresztą, nawet jeśli ktoś nie rozróżnia Romów od Rumunów i mając na myśli Cyganów przez pomyłkę ocenia właśnie Rumunów to jeszcze lepiej widać na czym polegają te uprzedzenia co do narodowości. Ktoś już nie patrzy czy chociaż zgadza się narodowość, której tak nie lubi, ale od razu krytykuje.
Jakiś człowiek może być Amerykaninem a ktoś błędnie usłyszy, że jest Polakiem i zostanie oczerniony, bo ten ktoś akurat nie lubi Polaków. Co z tego, że tak naprawdę jest Amerykaninem? Te stereotypy działają jak jakiś mechanizm. Mówi się hasło, a ktoś już wydaje opinię. Powtarzam, dla mnie ocenianie kogoś po narodowości, to rasizm!

Danulka :rolleyes: :shy:

Shadow Morowind - 2009-01-04 20:09:37

Ja zawsze stronie od tych co źle sie o kims wyrażaja po prostu odchodze na bok ale nei bede briniła swojego kraju bo wiem jaki jest. Moge porozmawiac w małym gronie jak tutaj jest dziadosko. Ponadto ludzie tacy jak my wraxliwi i pomocni to przynajmniej 10% całej populacji Polskiej. Za granica nie ma tego takiego dziadostwa że kazdy każdemy wbiłby cały arsenał narzędzi tortur z okresu sredniowiecza. Mądzy opuszczaj Polske. Chociaż jest piękna to niestety nie ma szans na nic.

Samael66 - 2009-01-05 19:09:56

Shadow Morowind napisał:

A ja niecierpie Polski mam ochotę ją spalić i dzisiaj spotkałam takiego jednego co tez tak mysli. A to, że Polki sa piękne to dziękujmy Bogu że chociaz z tego nei zakpił bo reszta to jeden wielki joke

Wydaje mi się Shadow, że chyba trochę przesadzasz. Polska jest wspaniałym krajem, nie zamienił bym go na żaden inny. Większość ludzi w Polsce jest ok, to media cały czas próbują nam wmówić że jest inaczej. Ale mają w tym swój cel. W Polsce za wszelką cenę próbuje się zniszczyć Nasze tradycje i korzenie. A ja zawsze będe je pielęgnował i cenił. Owszem zjawisko zawiści w Polsce jest dość niepokojące. Ale wierzę, że i na Nasz kraj spłynie już niedługo jeszcze więcej łaski Bożej. Poza tym,  ta zawiść spowoadowana jest tym, że coraz mniej ludzie wierzy w to, że może być lepiej. A lepiej będzie, napewno, wszystko leży w Naszych rękach. Powinniśmy razem budować, a nie rujnować. Za granicą też nie jest tak różowo, skoro jest tam wspaniale i tak nas cenią, to dlaczego jesteśmy najbardziej zninawidzonym narodem w Europie. Zawsze w okresie największych kryzysów Polacy potrafią się zjednoczyć, jak żaden inny naród. Historia już nas nauczyła, że w dobie kryzysu możemy liczyć tylko na siebie. Jak mamy mieć szacunek wśród innych nacji, skoro sami wobec siebie go nie mamy. Jeśli tego się nauczymy, to wróżę nam potęge w każdej dziedzinie życia. Nikt nie stawił czoła Hitlerowi i Stalinowi tak jak Polacy, i jeśli znowu przyjdzie czas walki, wierzę w to, że większość nie ucieknie tylko chwyci za broń, w końcu nawet Zbawiciel tego świata wróży nam potęge, ale zaznaczył, że musimy być zgodni i pełni wiary we własne umiejętności i zdolności, których nam nie brakuje.

Azja - 2009-01-05 19:29:59

Samael66 napisał:

Shadow Morowind napisał:

A ja niecierpie Polski mam ochotę ją spalić i dzisiaj spotkałam takiego jednego co tez tak mysli. A to, że Polki sa piękne to dziękujmy Bogu że chociaz z tego nei zakpił bo reszta to jeden wielki joke

Wydaje mi się Shadow, że chyba trochę przesadzasz. Polska jest wspaniałym krajem, nie zamienił bym go na żaden inny. Większość ludzi w Polsce jest ok, to media cały czas próbują nam wmówić że jest inaczej. Ale mają w tym swój cel. W Polsce za wszelką cenę próbuje się zniszczyć Nasze tradycje i korzenie. A ja zawsze będe je pielęgnował i cenił. Owszem zjawisko zawiści w Polsce jest dość niepokojące. Ale wierzę, że i na Nasz kraj spłynie już niedługo jeszcze więcej łaski Bożej. Poza tym,  ta zawiść spowoadowana jest tym, że coraz mniej ludzie wierzy w to, że może być lepiej. A lepiej będzie, napewno, wszystko leży w Naszych rękach. Powinniśmy razem budować, a nie rujnować. Za granicą też nie jest tak różowo, skoro jest tam wspaniale i tak nas cenią, to dlaczego jesteśmy najbardziej zninawidzonym narodem w Europie. Zawsze w okresie największych kryzysów Polacy potrafią się zjednoczyć, jak żaden inny naród. Historia już nas nauczyła, że w dobie kryzysu możemy liczyć tylko na siebie. Jak mamy mieć szacunek wśród innych nacji, skoro sami wobec siebie go nie mamy. Jeśli tego się nauczymy, to wróżę nam potęge w każdej dziedzinie życia. Nikt nie stawił czoła Hitlerowi i Stalinowi tak jak Polacy, i jeśli znowu przyjdzie czas walki, wierzę w to, że większość nie ucieknie tylko chwyci za broń, w końcu nawet Zbawiciel tego świata wróży nam potęge, ale zaznaczył, że musimy być zgodni i pełni wiary we własne umiejętności i zdolności, których nam nie brakuje.

Zgadzam się z Tobą. Bardzo mądrze to ująłeś ;)

Spunky Girl - 2009-01-06 17:50:46

Shadow Morowind napisał:

Ja zawsze stronie od tych co źle sie o kims wyrażaja po prostu odchodze na bok ale nei bede briniła swojego kraju bo wiem jaki jest. Moge porozmawiac w małym gronie jak tutaj jest dziadosko. Ponadto ludzie tacy jak my wraxliwi i pomocni to przynajmniej 10% całej populacji Polskiej. Za granica nie ma tego takiego dziadostwa że kazdy każdemy wbiłby cały arsenał narzędzi tortur z okresu sredniowiecza. Mądzy opuszczaj Polske. Chociaż jest piękna to niestety nie ma szans na nic.

O jezus juz nie chcialam nic pisac ale widzę, że jednak dalej swoje zdanie podtrzymujesz. Ktos jest chamski niezaleznie od tego czy jest Polakiem czy nie. Ja myslalam ze zle jest mieszkac w polsce jak mialam 12 lat, ale wtedy wiele bzdur gadalam. Kazdy kraj ma swoje mocne i slabe strony, inne tradycje, inna hitorie. Historia naszego kraju udawadnia ze potrafimy go bronic i walczyc o swoje. Dlatego ciesze sie ze jestem Polką. Gdybym byla innej narodowosci tez szukalabym zalet, przywiazujac mniejsza uwage do wad.

Karolin@ Balan - 2009-01-08 19:16:30

Jeżeli mam być szczera to przyznam rację Shad... Jakoś nie widzę swojej przyszłości w tym kraju - niestety. Nie wynika to z tego, że mam jakieś wielkie parcie na wyjazd i idę owczym pędem za innymi, ale patrząc na to wszystko coraz częściej zastanawiam się nad tym czy aby za parę lat opuścić nasz kochany kraj. Być może będę żałować, lecz jednak jestem pewna, w żadnym innym kraju nie dzieje się tak źle.  Nie chcę obrażać nikogo, sama przecież jestem Polką, ale niestety, w niektórych przypadkach... Tak jak napisała Shad, większość Polaków jest bij zabij na innych, kiedy nie będziesz patrzeć to wbiją Ci nóż w plecy - taka jest prawda. Niektórzy Polacy to naprawdę bardzo nietolerancyjni, wredni ludzie. Będąc w USA, Grecji czy w Niemczech mogłam zaobserwować całkowicie inne zachowania ludzi... Tam żyje się całkowicie inaczej, jest przede wszystkim co czego brakuje u nas tolerancja. Kiedy widzę jak ktoś potrafi w kolejce zjechać wzrokiem czarnoskórego, potrafi nadawać na Romów - myląc ich z Rumunami, potrafi tylko wytykać innym wady, a sam nie zauważać własnych mam ochotę spakować walizkę i odlecieć stąd daleko...

Azja - 2009-01-09 16:44:52

Mam nadzieję że z tymi Romami to nie do mnie było ;) ja tak czy siak do niemiec pojadę ;) a Polsa mi nie przeszkadza bo wiem że w innych krajach może być gorzej ;)